De storing die afgelopen donderdag plaatsvond is inmiddels voor iedereen verholpen, aldus Microsoft in een reactie. Het bedrijf 'onderneemt stappen om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt' en bood excuses aan. De oorzaak van het probleem blijjft onbekend.

Net zoals bij de twee Gmail-storingen van afgelopen maand twitterden veel gebruikers hun ongenoegen van zich af. Gebruikers kregen de melding: "Server is too busy."Als tegenreactie op de Twitterklachten berichtte Microsoft via het WindowsLive Twitteraccount op de hoogte te zijn van de problemen.

Hotmail heeft wereldwijd zo'n 375 miljoen actieve gebruikers. Microsoft en Google zetten allebei in op online gehoste diensten. Het falen van de diensten roept vragen op of de bedrijven, en andere online service providers wel voldoende zekerheid kunnen blijven bieden aan hun eindgebruikers. Dit speelt nog sterker op de zakelijke markt, al kunnen klanten daar vaak bij langdurige storingen aanspraak maken op een compensatie, zoals vastgelegd in een service level agreement (SLA).

Bron: Webwereld Bron: Techworld