Vrijdagmiddag rond half twee was Mijnpostbank.nl helemaal niet meer beschikbaar. Klanten kregen een melding dat er sprake was van een technische storing.

Woordvoerster Karin van der Pol laat aan Webwereld weten dat het vrijdagochtend voor klanten nog wel mogelijk was om in te loggen. Afgezien van saldo-informatie was het echter niet mogelijk verdere gegevens te bekijken. Enige tijd later was door inspanning van de Postbank de dienst voor sommige mensen wel beschikbaar en voor anderen niet.

Van der Pol laat weten dat er hard gewerkt wordt om de storing te verhelpen, maar kan op dit moment nog niet aangeven wanneer de storing verholpen is.

Bereikbaar

Sinds vrijdagmiddag vijf uur is de site Mijnpostbank.nl weer bereikbaar voor klanten. Van der Pol meldt dat de daadwerkelijke storing eerder op de middag al verholpen was. "De problemen die we later in de middag met de site hadden kwam doordat heel veel mensen tegelijk probeerden in te loggen. De site kon deze aantallen niet aan", aldus Van der Pol.

Van der Pol denkt dat de oorzaak van de enorme hoeveelheid loginpogingen een combinatie is van de storing, de vrijdagmiddag en het feit dat bij veel mensen het salaris voor de maand december gestort wordt.