"Op dit moment is Mijn Postbank.nl niet beschikbaar. Probeer het op een later tijdstip nog eens. Onze excuses voor het ongemak." Het is een boodschap die klanten van de Postbank de laatste dagen iets te vaak te zien krijgen. Diverse lezers van WebWereld klagen dat ze sinds eind vorige week moeite hebben om in te loggen bij MijnPostbank.nl. De Postbank bevestigt dat er problemen zijn met MijnPostbank.nl. Volgens woordvoerster Liselore Stuut is er sprake van een 'drukke periode'. "Veel mensen hebben net hun salaris ontvangen of hebben een dertiende maand gekregen. Ook is er een flinke aanloop van nieuwe klanten. Elke dag komen er drieduizend nieuwe gebruikers van MijnPostbank.nl bij." Het is niet voor het eerst dat de Postbank te kampen heeft met problemen met online bankieren. In 2004 gebeurde het eveneens enkele keren dat de Postbank de toeloop van bezoekers niet kon verwerken. Met Kerstmis organiseerde de bank een actie om mensen ertoe aan te zetten om hun online overboekingen op Eerste en Tweede Kerstdag te doen. Tevergeefs. Op 27 december ging MijnPostbank.nl alsnog plat.