Met enig leedvermaak schrijven de Amerikaanse media over Fucked Company en Dotcomfailures. De beheerders van deze site hebben dat aan zichzelf te danken: zij berichtten over de mislukkingen in de dotcom-industrie.

Dotcomfailures houdt er na drie maanden ermee op, zo is op de site gelezen. Het lijkt het enig passende einde van een site die niets anders deed dan te publiceren over failliete internetbedrijven en te voorspellen over nakende slachtoffers. De reden is niet het ontbreken van geld.

Bedenker Ryan Nitz heeft niet meer dan 140 dollar aan hostingkosten uitgegeven. De ware reden is dat de lol er wel zo'n beetje af was. Zijn huisgenoot en boezemvriend Philip Kaplan zette The Fucked Company onlangs in de etalage van eBay. De aanbieding is daarvandaan inmiddels verdwenen, maar de site is nog steeds te koop. Belangstellenden kunnen zich nu rechtstreeks melden.

Met het Nederlandse After the Hype - enigszins vergelijkbaar – gaat het intussen naar wens, stelt Tom Sanders van de site. Weliswaar wordt het proefcontract met advertentiebureau 24/7 niet verlengd (After the Hype kan niet voldoen aan de minimumeisen), maar het vrijwilligersproject is in afrondende gesprekken met 'een grote internetpartij'.

Deze gaat de advertentieverkoop voor haar rekening nemen. Op de site van de grote partij komen de headlines te staan van After the Hype-stukjes, die vervolgens worden doorgelinkt. Dit moet resulteren in meer bezoek.