Illustratie door: Jake Abma
In een nog een te verschijnen artikel in Inside Magazine valt te lezen dat de uitvinder van de scooter, Dean Kamen, een nieuwe bedrijf opgestart heeft, genaamd ACROS. Dit bedrijf heeft zich als doel gesteld een productielijn op te zetten waarmee een 'gemotoriseerd, uit zichzelf voortgedreven en van wielen voorzien persoonlijk voertuig' geproduceerd kan worden. De fabriek zou in de Amerikaanse staat New Hampshire gebouwd worden, schrijft CNet. Opnieuw blijft het giswerk rond het apparaat. Veel informatie is niet voorhanden. Wat de informatievoorziening betreft, zijn er veel overeenkomsten met een paar maanden geleden toen de eerste geruchten over 'Ginger' naar buiten kwamen. Toen was nog onduidelijk waar het precies om draaide. Omdat zo weinig informatie voorhanden was, begon 'Ginger' al snel een eigen leven te leiden. Aangezien de topman van Amazon.com (Jeff Bezos) en Apple's CEO Steve Jobs bij het project betrokken zouden zijn, nam het apparaat al snel 'mythische' vormen aan: het zou een revolutionaire machine zijn dat zijn weerga niet kende en die de hele ICT-wereld op zijn kop zou zetten.

Illustratie: WIPO

Zover is het echter nooit gekomen. De teleurstelling was des te groter toen bleek dat Ginger helemaal niet zo revolutionair was als gedacht werd. Het bleek ineens om een soort scooter te gaan waarop één persoon kon staan. Het is nu wel bekend dat het om een nieuw type scooter gaat. De geruchtenstroom houdt echter niet op omdat er nog steeds zo weinig informatie naar buiten komt. Dean Kamen zou zelfs in latere versies van Ginger een soort perpetuum motor integreren. Deze motor is gebaseerd op de Sterling Motor, zoals die al in 1816 door de Schot Robert Stirling ontworpen is. Kamen zou een patent aangevraagd hebben op zijn versie van de motor. Kamen zelf blijft ook vaag over zijn vindingen. In een verklaring tegenover CNet wil hij alleen kwijt dat produceren van 'Ginger' niet meer dan tien minuten in beslag neemt en dat het apparaat minder dan 2000 dollar gaat kosten. Èn, Ginger zal een mileuvriendelijk apparaat zijn. Wordt –ongetwijfeld- vervolgd