Het totale gebruik van Facebook blijft stijgen, ondanks de recente doemverhalen over weglopende jeugd. Nieuwe cijfers geven aan dat 62 procent van de gebruikers dagelijks op Facebook komt, tegen 58 procent een jaar eerder. Eerder vreesde analisten dat de bezoekersdaling onder tieners een slechte indicatie was voor de toekomst.

Mobiele ads leveren het meest op

Facebook haalt nu meer omzet uit zijn mobiele advertenties, dan vanuit die op de desktop. In het laatste kwartaal van 2013 kwam 53 procent van de advertentieopbrengst uit mobiel. Het kwartaal daarvoor was dat nog 49 procent. Facebook had nog tijdens de beursgang aangegeven het moeilijk te vinden een geschikt advertentiemodel voor de mobiele markt te ontwikkelen, maar deze cijfers laten zien dat dat toch is gelukt.

Het aantal gebruikers van Facebooks mobiele app stijgt nog steeds. Van de 1,23 miljard maandelijkse gebruikers bezochten 945 miljoen Facebook mobiel. De in het nieuwsoverzicht geplaatste advertenties zorgen dus niet voor een eerder gevreesde afname van het app-gebruik.

Niet meer mobiele ads, wel betere

Tijdens een interview met Reuters vertelde Mark Zuckerberg dat er niet meer advertenties in de mobiele Facebook-app komen. Volgens Zuckerberg worden de advertenties wel relevanter en kwalitatief beter.

Na bekendmaking van de cijfers steeg de aandeelprijs naar bijna zestig dollar tijdens de handel na de officiële openingsuren van de NASDAQ .