De noodzaak om het imago van IT'ers Silicon Valley te veranderen wordt steeds groter. Dat vindt althans een kledingbedrijf dat via de hashtag #ditchthehoodie een discussie op Twitter startte en een inruilactie in de straten van San Francisco begon om passanten gratis hun oude sweater of trui te laten inruilen voor een net overhemd.

Original Stitch timmert hard aan de weg om het stereotype van de nerdie IT'er - gevoed door films als The Social Network en de HBO-serie Silicon Valley - te veranderen door IT'ers erop te wijzen hun luie kledinggewoonten aan te passen.

Uit een reportage van Readwrite.com blijkt dat steeds meer kledingbedrijfjes zich in San Francisco en omgeving vestigen om in dit gat in de markt te springen. "Er is een grote markt voor mode in Silicon Valley", zegt een specialist van Google tegen de journalist.

Een andere voorbijganger antwoordt dat je aan de kleding van mensen op straat precies ziet wie de marketeers en ontwikkelaars zijn. "Veel engineers zien eruit als studenten die net uit bed komen rollen; ze dragen maar wat hun bedrijven ze geven. Laat me je dit zeggen: als het wel past, gaat het waarschijnlijk niet om een ontwikkelaar."

Twitter / StephEllenChan: I'm at #ditchthehoodie at the ...