Bedrijven die zich bij MP3.com aanmelden voor de service kunnen kiezen uit 424.000 liedjes afkomstig van 67.000 artiesten. Via internet kan de gebruiker de muziek binnenhalen. Voor bedrijven is het mogelijk hun eigen reclames in te voegen. "We verwachten dat er jaarlijks 500 miljoen dollar in deze business omgaat. Door daar nu in te springen, denken we daar munt uit te kunnen slaan", aldus topman Michael Robertson tegenover persbureau Reuters. De bedrijven die mee zullen gaan doen, zullen in eerste instantie geen grote namen door hun zaak horen schallen. Alleen ongecontracteerde artiesten zullen zijn te downloaden. "We zijn meer geïnteresseerd in het creëren van een bepaalde sfeer in plaats van het zoeken naar liedjes die mensen herkennen", zegt Bob Simril, vice-president van de nieuwe muziekafdeling. MP3.com zal geen gebruik maken van de muziek afkomstig van artiesten die onder contract staan bij grote platenlabels zoals Sony, EMI, BMG, Universal en Warner. Op deze manier zal de populaire MP3-site in ieder geval niet andermaal in botsing komen met deze machtige representanten van de muziekindustrie.