Eerder kwamen de Amerikanen al met lokale sites in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Spanje. Deze zouden succesvol zijn. Nu zijn daar Italië en Nederland bijgekomen. Volgens MP3.com bieden de twee nieuwe sites toegang tot `Europa's grootste verzameling online muziek van ongetekende artiesten', evenals content van zowel `independent' als major platenlabels. Behalve muziek komt er ook extra informatie over lokale muziekevenementen. Het bedrijf hoopt dat de nieuwe sites lokale artiesten zullen aanmoedigen hun muziek toe te voegen aan MP3.com. De database van MP3.com bevat momenteel meer dan 1 miljoen nummers van meer dan 200.000 artiesten. Een dergelijk platform is met name interessant voor onbekende bands die op die manier bekend kunnen worden. MP3.com concurreert hiermee met sites als Vitaminic, die al langer een Nederlandse afdeling heeft. Binnenkort komt het bedrijf met een nieuwe dienst: MP3.com Messenger. Hiermee kunnen gepersonaliseerde mails naar fans worden gestuurd met daarin gratis muziek van hun favoriete genres. Ook lanceert MP3.com `Notify Me!', dat gebruikers op de hoogte houdt van aankomende concerten en evenementen en ze informeert over nieuwe muziek. MP3.com is een dochteronderneming van Vivendi Universal, dat de ooit rebelse site in augustus 2001 overnam.