"Feel, share and be surprised, is het gevoel dat MSN-bezoekers moeten krijgen na een bezoek aan de nieuwe portal", zegt Matthijs Sienot, uitvoerend producent van de Nederlandse MSN-portal. De nieuwe site gaat maandagavond tussen 17 en 19 uur online. Tot die tijd is de site alleen als bèta te bekijken.

Nieuw op de MSN-site is onder meer MSN Reporter. Dit is een dienst waarbij bezoekers nieuws kunnen beoordelen en kunnen delen net zoals dat bij Digg gebeurt. MSN Reporter is ontwikkeld in Nederland, vertelt Matthijs Sienot, uitvoerend producent van de Nederlandse MSN-portal. Volgens hem gaan België en Noorwegen het concept ook overnemen en bestaat er vanuit de rest van de MSN-landen ook 'veel interesse'.

MSN wil als portal verrassend zijn, stelt Jacqueline Smit, country manager Online Services Group bij Microsoft Nederland. "Dat gaan we doen met content", aldus Smit.

Om de inhoud van MSN aan te pakken is, wordt de nieuwsvoorziening op de site gevuld met nieuws van het persbureau ANP en zijn er enkele contracten gesloten met andere contentleveranciers. Zo wordt er voor MSN Video samengewerkt met Controlroom en is MSN Geldzaken ontwikkeld in samenwerking met Entopic.

Gebruikers kunnen zich ook abonneren op MSN-alerts waarbij gebruikers in hun Live Messenger een venster krijgen als er nieuws van hun alert voorbij komt. Tot slot wordt de Youtube-achtige videodienst Soapbox meer in de portal geïntegreerd.

De MSN-portal trekt volgens MSN maandelijks ongeveer 6,2 miljoen unieke bezoekers. Van hen heeft 70 procent Msn.nl als startpagina ingesteld, zo blijkt uit onderzoek van Metrixlab in opdracht van MSN. 20 Procent van de bezoekers komt op de site nadat ze zijn uitgelogd van hun MSN-mailbox.