Dat meldt Multiscope op basis van haar doorlopende Visiscan-onderzoek. Stepstone voert de lijst van carrièresites aan met een maandbereik van 6 procent, goed voor 400.000 unieke bezoekers. "Mede door een breed opgezette reclamecampagne, heeft Stepstone binnen relatief korte tijd een goede positie weten te verwerven", aldus Multiscope. Het bedrijf heeft het onderzoek uitgevoerd op domeinniveau, waardoor enige vertekening plaatsvindt. Het bereik van Intermediair en Newmonday is apart geteld, terwijl de twee adressen naar dezelfde site leidden. Indien de twee samen worden gevoegd, is Newmonday/Intermediair de best bezochte site met 450.000 unieke bezoekers. In de ranglijst die Multiscope heeft gepubliceerd, neemt Intermediair de tweede plaats in met een maandbereik van 5 procent en 380.000 bezoekers. Jobnews en Monsterboard volgen met allebei een maandbereik van 4 procent en 310.000 bezoekers. De top vijf wordt gecompleteerd door Jobpilot met 260.000 unieke bezoekers. Op de zesde plaats staat Banennet genoteerd met 170.000 bezoekers, gevolgd door Werk.net, Clickwork en Newmonday met allen 140.000 bezoekers. De tiende positie wordt ingenomen door Cvbank, dat in februari 120.000 unieke bezoekers trok. Multiscope heeft verder onderzocht hoeveel procent van de Nederlandse internetters de afgelopen maanden één of meer carrièresites heeft bezocht. Dat percentage blijkt fors te zijn toegenomen. Hadden de vacaturesites in november een maandbereik van 13 procent, in december en januari liep dat op tot 16 procent. In februari zette de stijging door tot een maandbereik van 20 procent. De cijfers kunnen betekenen dat internet belangrijker wordt bij de carrièreplanning maar het zou ook kunnen dat meer mensen op zoek zijn naar een andere baan, aldus het onderzoeksbureau.

Eerdere relevante berichten:
PCM blaast aftocht van vacaturesite Clickwork (09 maart 2001)
'In Nederland is ruimte voor slechts drie vacaturesites' (26 januari 2001)
Monsterboard wint hoger beroep rond trefwoord van VNU (09 maart 2001)