Dat zei directeur Tim Kuik zondag op de radio in het mediaprogramma Antenne 2 van de Avro. De organisatie, die strijdt tegen muziek- en filmpiraterij, is woedend op de internetprovider. Inzet is de jongste reclamecampagne van @Home, waarin personages worden opgevoerd die elkaar aanmoedigen zo snel mogelijk illegaal muziek en films te kopiëren. Voor sneller downloaden van een `splinternieuwe film' en `dat nieuwe album van The Stones' moet men volgens de reclame-uiting bij @Home zijn. Kuik: "Ik kon het niet geloven toen ik het hoorde. Dit gaat te ver: dit is gewoon het aanmoedigen van illegaal aanbod. Iedereen begrijpt dat je tot diefstal aanzet als je heling toelaat." De dochteronderneming van kabelaar Essent weigert Brein uitleg te verschaffen over de radiocampagne. Voor Kuik reden om allereerst de Reclame Code Commissie om een oordeel te vragen. @Home is overigens niet de eerste Nederlandse provider die de populariteit van het downloaden van films en muziek gebruikt om breedbanddiensten aan te prijzen. Andere isp's gingen @Home voor. De gewraakte reclamespots zijn te beluisteren via de site van Antenne 2.