Op de Dag van de Arbeid heeft My-CD zijn deuren geopend. Deze digitale `platenboer' biedt zijn klanten de mogelijkheid zelf een cd van 70 minuten samen te stellen aan de hand van fragmenten van 30 seconden. Een dergelijke service is niet nieuw: SuperSonic Boom, MusicMaker en CustomDisc zijn My-CD voorgegaan. Het aantal cd-winkels op het Internet lijkt alsmaar te groeien. Op tientallen sites kun je een cd bestellen. De winkels moeten steeds meer hun best doen om op te vallen, door bijvoorbeeld kadootjes weg te geven of door de verzendkosten van hun producten zelf te betalen. CDNow en Music Boulevard hebben regelmatig dit soort acties. My CD laat klanten kiezen uit oudere muziek en dan vooral de wat minder populaire nummers van gevierde artiesten. Dat komt omdat veel platenmaatschappijen niet zo happig zijn op een samenwerking. Met de komst van MP3 en door CD-piraten zijn de platenmaatschappijen hun ijzeren greep op de distributie van muziek. My CD biedt daarom dan ook minder bekende nummers van Frank Sinatra, Aretha Franklin, James Brown en Eric Clapton. Nieuwe muziek als de Spice Girls of Madonna zul je er niet vinden. De platenmaatschappijen die wel aangesloten zijn bij My CD zijn vooral de kleinere labels als 32 Records (jazz), Alligator Records en Bar None Records (Juliana Hatfield, Edwyn Collins). My CD verkoopt geen klassiek, wel R&B, country, jazz, wereldmuziek en rock. De splinternieuwe online winkel biedt de klant de mogelijkheid om zelf een mooie hoes voor zijn samengestelde CD'tje uit te kiezen. Er is keus uit 100 verschillende kunstwerken en bovendien kan tekst, van bandnaam tot duur van een nummer, op de binnenkant worden geprint. Eén CD kost ongeveer 34 gulden. Daarvoor komt een cd in de bus van maximaal 25 nummers of 70 minuten. De klant bestelt een CD door de nummers van zijn keuze naar My-CD te mailen. Die brandt de disc dan en verstuurt hem naar de klant. De betaling geschiedt per credit card.