De prijs, met een bijhorende 50.000 euro aan advertentiebudget, werd vanmiddag toegekend aan Myngle. Oprichter van Myngle, Egbert van Keulen, was in de wolken met de prijs. 'Dit voelt echt als de bekroning op ons werk. In het begin kregen we veel reacties van klanten en media dat we een 'goed idee' hadden uit met een simpel concept. En aangezien we pas in december [vorig jaar, red.] naar de pers zijn gegaan is dit een prestatie te noemen.'

Manilla

De media spelen een grote rol in de groei van de website. Van Keulen: 'We zijn van plan richting Engeland en Amerika te gaan om daar ons concept te beproeven. We stoppen nu ook extra geld in marketing en hopelijk krijgen we daar voet aan de grond.'

Volgens Keulen moet de echte doorbraak nog komen. 'We zijn bekend in Nederland, maar we zijn rustig aan begonnen en zitten nog in de eerste versnelling. Maar nu hebben we al 23.000 leden en worden er lessen in 49 verschillende talen aangeboden. Wij zijn een platform waarop mensen die een taal willen leren lokale leraren kunnen benaderen, bijvoorbeeld een gewoon iemand uit een klein dorpje ergens in Peru. En weer andersom natuurlijk. Het is dus mogelijk als je in Manilla woont, lessen te volgen in het Portugees van een Braziliaan.''

Myngle.com werd verkozen boven onder andere Ticketscript, 1%club, NOS Mobiel en Wuzzon die de top vijf vormden.