Wie de site van MyWay.com bezoekt, zal in eerste instantie het idee hebben dat hij is terechtgekomen op de site van Yahoo, maar dan zonder banners en andere commerciële opsmuk. Net als bij Yahoo vindt de bezoeker er onder meer nieuws, kalender-, chat, groups- en mailfunctionaliteiten. Het grote verschil: alles is gratis bij MyWay. Het bedrijf profileert zichzelf met de leus `No banners. No pop-ups. No kidding'. De zoekfunctie is ingekocht bij Google. MyWay denkt geld te kunnen verdienen met het verkopen van betaalde posities bij de zoekresultaten. In zijn reclamecampagnes – die deze week op radio en in print van start gegaan – wordt op Amerikaanse wijze direct verwezen naar concurrent Yahoo. De campagne heeft zelfs als leus meegekregen `Yahoo is Toast'. Verder wordt iedereen verzocht – à la Jack Spijkerman – een spandoek met deze leus op te sturen. De makers van MyWay – waarachter onder meer de huidige eigenaar van Excite.com zit, Bill Daugherty – zetten in een overzicht alle voordelen ten opzichte van Yahoo op een rij. Genoemd worden onder meer de snelle laadtijd van de pagina's, een heldere privacypolitiek en de afwezigheid van banners en pop-ups.