Speciaal hiervoor heeft de Amsterdammer het advertentieconcept Rightmouse.net opgericht. Adverteerders en sitebeheerders kunnen zich hier aanmelden om een account aan te maken en om advertenties via de rechtermuisknop te tonen.

Het idee is simpel, stelt Struijk. "Als een internetter op een site komt die Rightmouse gebruikt, wordt deze naar de adverteerder doorgestuurd als de rechtermuisknop wordt gebruikt."

De Nederlander denkt dat webmasters zo twee vliegen in een klap kunnen slaan. "Je ziet vaak dat websites de rechtermuisknop hebben uitgeschakeld om de broncode te beschermen. Nu kunnen ze dat doen terwijl ze er geld mee verdienen."

Begin dit jaar kwam Struijk in het nieuws toen hij zijn plannen voor statusbaradvertenties ontvouwde. Met 'title and status bar advertising' huren adverteerders ruimte op de titel- of statusbalk van een webpagina van een bedrijf, zo was het plan.

Niet veel later bleek echter dat het project een stille dood was gestorven. Struijk probeert het nu dus opnieuw met een andere vorm van adverteren.

Het is niet bekend wat voor tariefstructuur de student voor ogen heeft of hoe het technisch werkt. Struijk was niet bereikbaar voor commentaar.