De eerste drie maanden van dit jaar is het aantal abonnees van T-Mobile met bijna 14 procent toegenomen. Het bedrijf heeft nu ruim 1,6 miljoen klanten. Dit zijn er 190.000 meer dan het vorige kwartaal.

Volgens het bedrijf heeft de introductie van de nieuwe naam dan ook een positieve invloed. Ook de naamsbekendheid valt T-Mobile niet tegen: 83 procent van de Nederlanders kent de naam.

"De introductie van T-Mobile in Nederland blijkt zeer succesvol. Onze klanten maken steeds meer gebruik van sms en andere datadiensten, zoals mms", aldus Hans van Leeuwen, financieel directeur van T-Mobile Nederland.

Ook de omzet is het eerste kwartaal van 2003 flink gestegen. De bruto omzet kwam 58 procent hoger uit op 182 miljoen euro. Het ebitda-resultaat (de winst voor belastingen, rente, afschrijvingen en buitengewone lasten) kwam uit op 27 miljoen euro negatief.

Ben weg

Eind februari zei T-Mobile de tot dan toe gehanteerde merknaam Ben definitief vaarwel. De doelstellingen van T-Mobile voor de komende jaren zijn bijzonder ambitieus. Nu heeft Ben nog een marktaandeel van iets meer dan 12 procent. Hiermee bezet het bedrijf na KPN (43 procent) en Vodafone (28 procent) een derde plek.

In 2006 wil T-Mobile maar liefst 2,5 miljoen klanten hebben, wat neer zou komen op een aandeel van 20 procent. Meer dan nu het geval is, zal T-Mobile zich de komende tijd gaan concentreren op de zakelijke markt. Deze wordt nu nog gedomineerd door Vodafone en KPN. T-Mobile denkt echter een belangrijke speler op deze markt te kunnen worden.