Dat meldt althans Engadget dat zich baseert op een e-mail van iemand van het Amerikaanse bedrijf DVForge. Deze persoon, Jack Campbell, heeft uitgebreid contact gehad met de maker van de namaak-iPod, het Taiwanese LuxPro. LuxPro zorgde anderhalve week geleden voor consternatie op de Cebit. Het bedrijf lanceerde een muziekspeler die niet was te onderscheiden van de onlangs gepresenteerde iPod Shuffle. De zogenoemde Super Shuffle zag precies hetzelfde uit, tot aan de witte oordopjes aan toe. Zelfs de reclamespandoeken bij de Cebit-stand leken een regelrechte kopie van de reclame van Apple. Volgens de bron van Engadget was het echter nooit de bedoeling van LuxPro om de speler daadwerkelijk te verkopen. Het apparaat was niets meer dan een publiciteitsstunt, bedoeld om de aandacht te trekken voor de producten van LuxPro. "LuxPro was al bezig met de ontwikkeling van een muziekspeler gebaseerd op USB 2.0, toen Apple de iPod Shuffle in januari lanceerde", zo stelt Campbell. "LuxPro verzon vervolgens een plan om de media-aandacht voor Apple naar zichzelf toe te trekken." Inmiddels zouden al twee Amerikaanse bedrijven interesse hebben getoond voor de techniek van LuxPro. De Amerikaanse bedrijven kunnen het product van LuxPro in hun eigen vormgeving en onder eigen naam verkopen. Stunt of niet, de Super Shuffle staat nog wel altijd online op de site van LuxPro.