Dit meldt The Wall Street Journal op basis van bronnen. Roxio kocht in november vorig jaar de naam Napster en de bijbehorende intellectuele eigendommen voor 5 miljoen dollar. Onlangs nog verklaarde het bedrijf dat het binnen een jaar Napster uit zijn as wil laten verrijzen als legale dienst. De eventuele aankoop van Pressplay zou dit in een stroomversnelling kunnen brengen. Roxio zal naar verwachting zo'n 30 miljoen dollar in aandelen en contanten betalen aan de huidige eigenaren van Pressplay. Sony en Universal krijgen hierdoor een belang in Roxio. De Amerikaanse zakenkrant noemt het nogal ironisch dat Pressplay – dat door de platenmaatschappijen werd bedacht als legaal antwoord op Napster –onder deze naam verder door het leven zou moeten gaan. Pressplay is er tot nu toe nog niet in geslaagd om een grote schare fans aan zich te binden. De dienst, die alleen voor Amerikanen toegankelijk is, biedt de mogelijkheid om tegen een maandelijks bedrag liedjes te downloaden of te streamen. Hier zitten – in tegenstelling tot de succesvolle Apple-dienst – echter wel de nodige beperkingen aan.