De datum is niet toevallig gekozen. Op die dag organiseert de juridische commissie van de Senaat namelijk een hoorzitting over Napster en de toekomst van online auteursrechten. Napster roept zijn achterban op naar de hoorzitting te komen. Om de fans te paaien, belooft het bedrijf een T-shirt en een concertkaartje aan de eerste duizend bezoekers. Omdat Napster weinig succes heeft in de rechtszaal, richt het bedrijf zijn aandacht steeds meer op de politiek. Zo heeft Napster al een gratis telefoonnummer opengesteld, waarmee muziekfans hun mening over de dienst kunnen overbrengen aan de leden van het Amerikaanse Congres. Op zijn site biedt Napster de mogelijkheid om de volksvertegenwoordigers een e-mailtje te sturen. De kans dat Napster bij de politiek een gewillig oor vindt, lijkt groter dan dat een rechter het bedrijf in het gelijk zal stellen. Van de voorzitter van de juridische commissie in de Senaat, de uit Utah afkomstige Republikein Orrin Hatch, is bijvoorbeeld bekend dat hij een verklaard tegenstander is van de wijze waarop de platenmaatschappijen op internet met auteursrechten omgaan.

Eerdere relevante berichten:
Gebruik Napster daalt dramatisch door filters (16 maart 2001)
Napster is klaar voor grootscheepse blokkade songs (13 maart 2001)
Napster ontvangt lijst met 135.000 te blokkeren songs (10 maart 2001)
Rechter geeft Napster drie dagen om muziek te blokkeren (07 maart 2001)