De `Napster Burnpak'-pakketten zijn tot stand gekomen dankzij de samenwerking van Roxio, eigenaar van Napster, met Imation, Case Logic en Target. De pakketten worden zowel online verkocht als in de Target-warenhuizen. Dit is de eerste stap waarbij de activiteiten van Napster en Roxio duidelijk samensmelten. Het Napster Burnpak bestaat uit een prepaidtegoed voor de muziekdienst Napster (ter waarde van 14,95 dollar), Napster 2.0-software en Roxio-software plus enkele Napster-cd-r's om de muziek op te branden. Wat het Napster Burnpak gaat kosten, is nog geheim. De prijs zal kort voor de introductie worden onthuld, aldus Roxio. Mark Mulligan, Jupiter Research-analist, is positief over het nieuwe Napster-alternatief. "Apple's iTunes Musicstore en Napster zijn nu in de VS de grootste muziekdiensten. ITunes staat nu voor vanwege het succes van de iPod. Als Napster de mogelijkheden om cd's te branden verbetert, bestaat de kans dat Napster de achterstand op Apple inhaalt", denkt Mulligan. Napster en iTunes hebben beide echter een nadeel, volgens Mulligan. "Ze gebruiken alle twee een eigen muziekformaat." Om alle muziekbestanden op elk apparaat te kunnen afspelen, zouden de diensten er goed aan doen enige mate van interoperabiliteit na te streven, aldus Mulligan. Hij verwacht dat beide muziekdiensten in het tweede kwartaal van dit jaar de eerste stappen in Europa zullen zetten. Engeland en Duitsland zijn dan vermoedelijk de landen waar de diensten als eerste van start gaan.