In zes maanden tijd nam de gemiddelde online tijd in ons land toe van zeven uur en 47 minuten (en één seconde) tot – om precies te zijn - acht uur, veertig minuten en 31 seconden, zo stelt Nielsen/Netratings in zijn laatste onderzoek. Dit is een stijging van 11 procent. Hiermee zit Nederland in de middenmoot van de twaalf onderzochte landen. Uitschieters naar boven zijn Duitsland en Zweden met een groei van 21,6 procent. Opvallend is dat in twee landen de gemiddelde online tijd tussen maart en oktober is afgenomen: Spanje en Italië. De groei hangt volgens de onderzoekers samen met de populariteit van breedband en de groeiende afhankelijkheid van het web. Zo steeg het aantal dsl-connecties in een jaar tijd met 29 procent, zo stelt Nielsen/Netratings. Deze dsl-abonnees zitten veel langer per maand online dan hun inbel-collega's: achttien uur tegen slechts vier uur. Populairste internetbestemming wereldwijd is nog altijd Yahoo, gevolgd door MSN, Microsoft, AOL Time Warner en Google. De top 5 is hiermee ongewijzigd. Grootste stijgers in de top 20 zijn Symantec (van 18 naar 14) en KaZaA-eigenaar Sharman Networks (van 23 naar 19).