Het onderzoek Consumer Insights ICT werd in oktober gehouden onder 6.848 Nederlanders met een internetaansluiting.

De uitkomsten zijn verheugend voor de internetaanbieders. Gemiddeld 88 procent van de internetters is tevreden met de eigen aanbieder, terwijl 43 procent deze zelfs zeer goed tot uitstekend vindt. Bijna tweederde zou de eigen internetaanbieder aanbevelen aan familie of vrienden.

Loyaalste klanten

Uit het onderzoek blijkt verder dat klanten die veel verschillende diensten afnemen, zoals internetbellen of digitale tv, loyaler zijn dan klanten die slechts één product gebruiken. Volgens de onderzoekers nemen omgerekend bijna 750.000 Nederlanders zowel internet als internetbellen én digitale tv af van één aanbieder.

In deze categorie hebben Casema en KPN de loyaalste klanten, gevolgd door hekkensluiter UPC. Planet heeft de meest trouwe klanten onder Nederlanders die alleen internet afnemen. Baptiest Coopmans, directeur Consumentenmarkt van KPN, is vanzelfsprekend blij met de uitkomst van het onderzoek: "Deze toont de kracht aan van het aanbod van KPN, en ze laat zien dat we voor iedere consument een passend aanbod hebben."