Dat laat ING donderdagochtend weten in een reactie. MijnING is weer volledig beschikbaar om bankzaken online te regelen, zowel voor privé als zakelijke rekeningen. “De storing is sinds vannacht 2.30 uur verholpen . Wij realiseren ons terdege dat deze storing bijzonder vervelend is geweest voor onze klanten en bieden nogmaals onze excuus aan", meldt woordvoerster Liselore Stuut.

De eerste klachten kwamen dinsdag rond 14.45 uur binnen. Via Twitter lieten klanten weten geen toegang te kunnen krijgen tot hun bankzaken via het online portal. De ING bevestigt de problemen en kwam er al snel achter dat de storing in het netwerk zat. Desondanks werkte de diensten iDeal en het bankieren via de mobiele app wel. ING heeft deze diensten losgekoppeld om onderlinge afhankelijkheid te voorkomen.

Over de precieze oorzaak is nog niets bekend. Het is ongebruikelijk bij de bank om naar buiten te treden met details. “De nieuwswaarde hiervan is niet meer dat dat er gezegd wordt, een hardware- netwerk of databaseprobleem", vatte directeur online banking Max Mouwen recent samen in een gesprek met Webwereld.