Wish is een van de pioniers op het gebied van gratis internettoegang in Nederland. Het bedrijf is de laatste tijd echter verdrongen door het marketinggeweld van grote jongens als Freeler, Het Net en Zon. Met het kapitaal van Newconomy gaat Wish een denderende comeback maken, zegt Ruud Smeets, Chief Commercial Officer van Newconomy. "We zullen niet nog een ISP voor de massa lanceren, maar een internetaanbieder voor een brede nichemarkt", aldus Smeets. Hoe Wish, dat 170.000 actieve gebruikers heeft, precies gaat veranderen en op welke wijze het netbedrijf in de markt gezet gaat worden, wil de nieuwe grootaandeelhouder niet kwijt. "Dat lichten we pas eind maart toe." Wish, dat naast Newconomy alleen nog directeur Jakob Pieterman als aandeelhouder heeft, wordt grondig aangepakt. Newconomy detacheert Jeroen Verkroost, die meest recent werkte aan Soneraplaza, bij het bedrijf. Verkroost, sinds kort in dienst van Newconomy, zal een strategie voor de portal ontwikkelen. Bij de herlancering is Wish een internetaanbieder zijn die zich onderscheidt op content en netwerkkwaliteit, zegt Smeets. Het nieuwe webportaal zal hoogstwaarschijnlijk de krachten van diverse netbedrijven uit de Newconomy-portefeuille bundelen. Newconomy heeft onder meer belangen in Veiling.com, Buy Online, Ilse en Macropolis. Begin mei wordt het nieuwe netwerk van Wish opgeleverd, voorzien van de nieuwste Ericsson-apparatuur. Smeets: "Dat netwerk is geschikt voor WAP en ADSL. Daar zullen we ook wat mee gaan doen." Wish-directeur Pieterman is een van de drijvende krachten achter IMONE, de [email protected] Multimedia Omroep Nederland. De betrokkenheid bij IMONE is volgens Smeets niet aanleiding geweest tot de verdere investering in Wish. "We zullen wel wat gaan doen met multimedia en interactieve televisie, maar daar is het ons niet om te doen geweest."Eerdere relevante berichten: Interactieve internet-TV van Wish en IME (27 december 1999)