Dit maakte de jury bekend tijdens de prijsuitreiking van de startuprally op het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam. De startups winnen eigenlijk niets, de competitie draait om de eer.

Met Next2News kunnen adverteerders zelf bepalen bij welke artikelen en welk medium een advertentie wordt geplaatst. Zij willen hiermee kleine adverteerders helpen die niet kunnen opboksen tegen het grote mediageweld. Veel grote Nederlandse mediabedrijven zoals de Telegraaf en de Volkskrant maken sinds kort gebruik van dit systeem.

Nederlands feestje

Het Nederlandse Distimo won de prijs in de categorie B2B. Het is een analytics-tool om applicaties in verschillende app stores te tracken. Veel Nederlandse startups sleepten een overwinning binnen. Zo ook 22tracks, een dj-luisterpaal die won in de categorie b2c, zij wonnen ook de pulieksprijs.

Het eveneens Nederlandse Peecho haalde de prijs binnen voor startup met het beste businessmodel. Het bedrijf biedt 'print-as-a-service' aan. "Van deze startup zijn we overtuigd dat ze geld gaan verdienen", zei Werner Vogels, cto van Amazon, die deel uitmaakte van de jury.

Buitenlandse startups

Slechts twee buitenlandse startups vielen in de prijzen. Dat waren Double Dutch, een Foursquare-achtig zakelijk netwerk, en Rapportive, een Gmail-tool om klantcontacten beter te managen.