In de brieven staat veel persoonlijke informatie, zoals naam- en adresgegevens, e-mailadres, het mobiele nummer en de abonnementsgegevens van de mobiele telefoon. Bellen.com-eigenaar Ben Woldring vindt het 'erg vervelend' dat zijn nieuwe dienst al de eerste dag hapert. "In de testperiode ging alles goed, het is nu moeilijk te achterhalen waar de oorzaak ligt van de fout", zegt Woldring. Wat er is gebeurd weet de jonge netondernemer inmiddels wel. "Het mailprogramma heeft bij verzending van de opzegbrieven steeds een e-mailadres toegevoegd, in plaats van de mail aan een enkel adres te zenden." Volgens Woldring is het dan ook niet zo dat de betreffende 41 Bellen.com-gebruikers een hele lading mail hebben gekregen, maar dat aantal liep op. Alleen de laatste van de lijst kreeg, zo zegt Woldring, alle 41 opzegbrieven toegemaild. De ContractWizard is bedoeld als geheugensteun voor mobiele bellers met een abonnement. Na invoer van enkele gegevens stuurt het systeem twee weken voor de opzegtermijn van het abonnement een mailtje. In dat mailtje staat een link naar een worddocument op de Bellen.com-site. Dit is een opzegbrief die door de gebruiker enkel geprint, ondertekend en verstuurd hoeft te worden. De getroffen gebruikers krijgen een excuusmail van Woldring en Info.nl, het bedrijf dat de techniek achter de ContractWizard verzorgt.Eerdere relevante berichten: Profiteer van de GSM-strijd met de 'ContractWizard' (05 juni 2000)