De zogenaamde Gameboy SP komt 28 maart op de Europese markt. Het is een variant van Nintendo's goedverkopende draagbare spelcomputer, de Gameboy Advance. Het apparaat heeft een backlit-display, een opklapscherm en heeft een oplaadbare li-on batterij. Nintendo richt zich met de SP vooral op twintigers. Nintendo heeft al 400.000 nieuwe Gameboy's naar Europa laten verschepen en trekt dertig miljoen euro uit voor een Europese reclamecampagne, zo meldt Reuters. Volgens David Gosen van Nintendo is 30 à 40 procent van de partij al verkocht. Voor Nintendo is het belangrijk dat de SP goed verkoopt, omdat de cijfers voor de GameCube sterk tegenvallen. Wereldwijd zijn er 13 miljoen GameCubes verkocht tegenover bijvoorbeeld de 50 miljoen PlayStation 2's van concurrent Sony. De aandelen van Nintendo zijn sinds het begin van dit jaar met 17 procent gezakt. De oude versie van de Gameboy Advance blijft nog in productie. Nintendo schat dat er in 2003 twintig miljoen stuks worden verkocht van de oude en de nieuwe versie van de Advance samen. In 2002 werden zo'n dertien miljoen stuks verkocht. Bij de SP levert Nintendo waardebonnen waarmee kopers vijftig euro korting krijgen op een GameCube.