Zomaar een – eventueel draadloze – muis met wat knoppen is niet meer genoeg voor Logitech. De iFeel kan namelijk voelen, of beter gezegd: de iFeel geeft vibraties door waardoor de internetter het idee krijgt dat hij iets voelt op het web. Logitech spreekt van een 'totaal nieuwe dimensie' en een 'revolutie'. Voor de muis is iets dergelijks inderdaad nieuw. In de spelletjeswereld kennen we de zogenoemde 'force-back techniek' echter al langer. Dan gaat er bijvoorbeeld een racestuurtje trillen op het moment dat je met je virtuele racewagen in de zandbak terechtkomt. Iets dergelijks wil Logitech ook voor het web. De fabrikant denkt daarbij aan webwinkels. Met de voelmuis zou het mogelijk moeten zijn enig idee te krijgen hoe een bepaalde stof voelt. Maar in principe kan alles een voelfactor meekrijgen… rubberen hyperlinks, aalgladde menuutjes of sponzige webbuttons. Hierbij is het natuurlijk noodzakelijk dat de ontwerpers van webpagina's de nodige codes implementeren. Logitech heeft hiervoor software ontwikkeld. Microsoft – Logitechs grote concurrent op muisgebied – ziet niets in de vinding en heeft dan ook geen plannen ook met een voelmuis te komen. De technologie voor de iFeel heeft Logitech afgenomen van Immersion uit San Jose. Logitech heeft een belang van 8 procent in dit bedrijf. De muis komt in september op de markt voor ongeveer 40 dollar. Er is ook een duurdere variant van 60 dollar. Het oog, het oor en de tast worden dus al voorzien op het web. Voor wie dat nog niet genoeg is: een bedrijf als DigiScents werkt druk aan het toevoegen van geurtjes aan het net. Aan de computer dient hiervoor een geurkastje te worden gekoppeld.