Maandag ontdekte weblogger Edward Breedveld dat de folder op internet, die eerder voor iedereen toegankelijk was, niet meer via de huidige adressen bereikbaar is. Enkele lezers van zijn weblog meldden echter dat de meest actuele folder, via een ander adres, nog steeds voor iedereen toegankelijk is. "Dat klopt ja", zegt Makro-webmaster Lex Veldhuis. "We hebben modules aangeleverd gekregen voor de nieuwe folder. De eerste folder is nog online toegankelijk omdat die ` food' en ` nonfood' is genoemd. We kunnen die natuurlijk ook andere namen geven." Breedveld kon naar oude, huidige en nog uit te brengen folders van de Makro linken omdat de adressen makkelijk te raden waren. "Dat is nu niet meer mogelijk. De oude folders worden direct offline gehaald en de nieuwe folders zijn niet meer te raden", aldus Veldhuis. De groothandel stuurde weblogger Edward Breedveld twee weken geleden een verzoek om enkele deeplinks naar de reclamefolder te verwijderen. Dit omdat de folder alleen voor Makro-klanten bestemd is. De weblogger weigerde aan het verzoek te voldoen en kreeg binnen enkele dagen bijval van diverse collega-webloggers die massaal linkjes in hun site opnamen naar de Makro-folder.