Het bedrijf richt zich met zijn gehoste crm-dienst vooral op het midden- en kleinbedrijf. Hierdoor wordt het bedrijf een directe concurrent van Salesforce.com, die eind 2002 in Nederland van start ging. Volgens Accpac zijn de voordelen legio. Zo hoeft er volgens de leverancier niet in hardware te worden geïnvesteerd en zijn de kosten inzichtelijk. De prijs wordt bepaald door het soort abonnement dat een bedrijf afneemt en is afhankelijk van het aantal gebruikers dat toegang heeft tot de internetapplicate. De prijzen variëren tussen de 17 en 65 euro per maand per gebruiker. Hoewel het bedrijf sinds dinsdag ook officieel in Nederland actief is, is de software vooralsnog alleen in het Engels beschikbaar. Eind dit jaar moet hier verandering in komen.

Ontwikkelingen

De ontwikkelingen in `crm-land' volgen elkaar in rap tempo op. Eerder deze week kwamen onder meer Salesforce.com en Salesnet met een speciaal aanbod om klanten van koploper UpShot in huis te halen. Zij proberen zo te profiteren van de onzekerheid onder de klanten van UpShot nu het bedrijf is overgenomen door Siebel. Laatstgenoemde wil de expertise van UpShot gebruiken om zijn eigen gehoste crm-dienst, Siebel CRM OnDemand, van de grond te krijgen.