De website verstuurt een keer per week mailtjes met daarin folders of andere post waarvoor lezers zich hebben aangemeld. Donderdag verstuurde de site voor het eerst ongeveer 15.000 mailtjes en de reacties waren positief. Slechts drie mensen reageerden negatief vooral omdat ze niet wisten wanneer zij zich hiervoor hadden opgegeven.

"De adressen voor de eerste mailing hebben we van mensen die zichzelf op de site hebben aangemeld en via een enquête van Wegener DM. Daarbij konden mensen zelf aangeven of ze digitale folders wilden ontvangen", legt initiatiefnemer Hans Kennis van Brievenbusdigitaal uit. De folders worden één keer per week verstuurd. Een krant zoals Spits kan elke dag ontvangen worden.

"Veel mensen vinden het prettig om op deze manier hun post te ontvangen", meent Kennis op basis van de reacties. "De site heeft na de eerste mailing al 3800 nieuwe aanmeldingen ontvangen."

Het concept van reclamefolders online bekijken is niet nieuw. De website E-folders.nl doet dit al langer. Toch is Brievenbusdigitaal.nl geen kloon van E-folders, vindt Kennis. "E-folders is gespecialiseerd in reclamefolders, wij willen ook dag-, week- en huis-aan-huis-bladen aanbieden."

De site vraagt aan bedrijven waarvan post wordt verzonden, een klein bedrag. "We zien het nu nog als een extra manier om onder de aandacht te komen, naast de normale papieren verspreiding." Voor lezers is het gratis.