Casema kwam gisteren met de mededeling dat het een onafhankelijke geschillencommissie voor de hele Nederlandse internetbranche wil. De explosieve groei van het zowel het aantal providers als het aantal gebruikers maakt dat volgens de ISP noodzakelijk. De NLIP staat welwillend tegenover het idee. "Het is goed om te zien dat steeds meer organisaties het belang van een geschillencommissie inzien", aldus de organisatie in een persbericht. "De NLIP is verheugd." Volgens Casema heeft zij net als veel collegaproviders de groei van het aantal internetabonnees onderschat. Dat uitte zich in klachten over trage verbindingen en slechte dienstverlening. Mede dankzij de Wanadoo Internet Gebruikers Groep (WIGG) claimt de ISP de problemen inmiddels onder controle te hebben. Voor leden van de NLIP bestaat al langer een geschillencommissie, maar daarmee wordt niet de hele Nederlandse internetmarkt bereikt. Volgens de NLIP is op dit moment ruim driekwart van alle providers bij de organisatie aangesloten. Casema heeft geleerd van de klachten van haar klanten. "Er zijn altijd wel zaken waar je met zijn tweeën (ISP en klant, MC) niet uitkomt. Je hebt dus een onpartijdige instantie nodig wiens uitspraak bindend is", aldus algemeen directeur Henk de Goede in een persverklaring. Volgende week gaat de NLIP met de kabelproviders overleggen over uitbreiding van de geschillencommissie.