Bloor Research deed onderzoek naar e-commerce in Europa en heeft haar bevindingen gepubliceerd in het rapport 'The e-state of the Nations'. Nederland, Groot-Brittannië en Scandinavië zijn de koplopers binnen Europa, terwijl de Zuid-Europese landen het laten afweten. De achterstand op de VS blijft echter onveranderd groot, aldus de onderzoekers. Toch lijkt er wat te veranderen; organisaties in ons werelddeel maken zich op voor een inhaalslag en zullen de komende tijd zwaar investeren in e-commerce. De grootste aandacht gaat hierbij uit naar B2C-diensten (Business to Consumer), gevolgd door B2B. Bloor voorziet explosieve ontwikkelingen. Met name ASP's kunnen rekenen op een snelgroeiend marktaandeel. Verder voorspelt Bloor een snel groeiend aantal elektronische marktplaatsen en het ontstaan van pan-Europese elektronische handelsbeurzen. Tot slot zorgen WAP en mobiel internet voor grote investeringen. Bloor adviseert bedrijven om e-commerce te integreren in de overige activiteiten. "Het advies van managementgoeroes om de e-commerce activiteiten onder te brengen in een apart bedrijfsonderdeel om sneller te kunnen opereren, blijkt in de praktijk niet te werken", aldus Bloor.