Marketing via e-mail is aantrekkelijk: voor weinig geld kun je veel consumenten bereiken. Er kleeft echter een nadeel aan: de meeste internetters zijn niet geïnteresseerd in reclame per mail. Vandaar dat steeds meer e-commercebedrijven hun reclame weer via de goede, oude brievenbus verspreiden, zo bericht The New York Times. Uit onderzoek van de Peppers & Rogers Group blijkt dat consumenten reclame per post het effectiefst vinden. Maar liefst 34 procent van de ondervraagden hechtte de meeste waarde aan 'direct mail'. Reclame in kranten en tijdschriften was voor 30 procent het belangrijkst, terwijl tv- en radioreclame het respectievelijk met 25 en 5 procent moesten doen. Reclame per e-mail eindigde onderaan; een schamele 4 procent van de ondervraagden noemde e-mail als de belangrijkste vorm van reclame. Het onderzoek was, niet geheel toevallig, uitgevoerd in opdracht van Pitney Bowes, een bedrijf dat reclame per post verspreidt.