Het aantal mensen in de Verenigde Staten met een internetaansluiting blijft stijgen. Dit blijkt uit een recente studie van Nielsen/NetRatings. In november had 56 procent van de Amerikaanse bevolking thuis beschikking over internet. Vorig jaar was dat nog 43 procent. Bovendien nam het aantal maandelijkse pageviews dit jaar met 32 procent toe. Er blijkt veel verschil te zijn in de tijd die per site wordt doorgebracht. Zo zouden de 70 miljoen mensen die in november een van de sites van AOL bezochten, daar gemiddeld 44 minuten doorbrengen. Yahoo moet het doen met 'slechts' 65 miljoen bezoekers, maar deze bleven wel meer dan anderhalf uur hangen. Van de top 25 sites slagen er weinig in de belangstelling van de bezoeker meer dan 20 minuten per maand vast te houden. Alleen Yahoo, MSN en eBay weten de grens van 1 uur te doorbreken. Online advertentiemarkt Tegelijk waarschuwen verschillende analisten dat de online advertentiemarkt voorlopig blijft kwakkelen. Volgens Goldman Sachs blijft deze markt in ieder geval nog tot en met het tweede kwartaal van 2001 slecht. Met name een site als Amazon zou hier last van hebben.