Priceline.com introduceert in mei het Noem-uw-prijs-principe voor benzine. Consumenten kunnen op de site van Princeline aangeven hoeveel ze over hebben voor benzine. Princeline kijkt dan of er een benzineleverancier is die hierop wil ingaan. Als deze is gevonden, ontvangt de klant een soort tegoedkaart voor 50 gallon benzine (ongeveer 190 liter). Princeline verwacht dat de prijsbewuste automobilist hierdoor tot 20 cent per liter kan besparen. Dat komt op een goed moment, want ook in de VS stijgt de benzineprijs flink. Een gallon kost daar momenteel 1,40 dollar, vergeleken bij 1 dollar een jaar geleden. Het publiek heeft wel oren naar een dergelijke actie, want binnen vijf minuten nadat Priceline haar plan naar buiten bracht, bezochten zo'n 10.000 belangstellenden de site. Het maximum is 50 gallon per maand. Van hamsteren kan dan ook geen sprake zijn. Als de prijs gedurende een maand stijgt, heeft de consument een extra voordeel. Priceline hoopt in mei met de meeste grote oliemaatschappijen contracten te hebben gesloten. Nu nog is slechts een 'handvol' om. Het voordeel voor benzineleveranciers zou merkentrouw kunnen zijn.Eerdere relevante berichten: Nieuwe vlooienmarkt Priceline concurrent van eBay (27 december 1999) Priceline daagt Microsoft voor de rechter om patent (14 oktober 1999)