Voor heel Europa verwacht het onderzoeksbureau een e-commerce omzet van 7,6 miljard euro. Dat is een stijging van 86 procent in vergelijking met 2001. Vorig jaar gaven Europeanen tijdens het kerstseizoen 4 miljard euro uit. De Britten zullen het meeste op internet uitgeven, zo verwacht Forrester. De 15 miljoen online kopers in Groot-Brittannië zullen 2,6 miljard euro besteden. Hoewel in Duitsland het aantal online consumenten hoger ligt – volgens Forrester zijn er daar 18 miljoen – geven onze Oosterburen 'slechts' 2,2 miljard euro uit. Duitsers zouden 30 procent minder online besteden dan Britten. Volgens Forrester gebruiken Duitsers internet vooral om te bekijken wat er allemaal te koop is. Hun aankopen doen ze vervolgens in een ouderwetse winkel. Het creditcardbezit in Duitsland is veel minder wijd verspreid dan in Groot-Brittannië. Van alle Duitsers heeft 36 procent een creditcard, in Groot-Brittannië ligt dat percentage op 67 procent. Bovendien zijn Duitsers minder geneigd om allerlei persoonlijke informatie via internet te verspreiden.