KIT eLearning biedt via e-learning studenten de mogelijkheid online te studeren aan de University of Liverpool, om zodoende hun MBA of MSC te halen. Het aantal studenten dat zich hiervoor heeft aangemeld is in acht maanden gestegen van 1000 naar 1500. De `studenten' die zich aanmelden zijn in werkelijkheid veelal werknemers van bedrijven die zich door middel van internetlessen nieuwe vaardigheden eigen willen maken. Zo maken onder meer Philips, EDS en Cap Gemini veelvuldig gebruik van e-learning. "De economische tegenwind heeft geen invloed op ons succes", pocht Shai Reshef, directeur van KIT. "Dit is te verklaren uit de flexibele manier van studeren en de hoge kwaliteit van de service en opleidingen." E-learning wordt gezien als waardevol middel om in personeel te investeren. Een eind vorig jaar gepubliceerd onderzoek van Nucleus Research toonde aan dat de investeringen voor e-learning zich snel terugverdienen. Het onderzoek wordt echter in twijfel getrokken. Volgens Morgan Chase is de roi op e-learning namelijk bedrieglijk. Peter Jones, vice-president E-learning bij Morgan Chase, vindt dat er een addertje onder het gras. Veel van deze applicaties worden namelijk in huis gehaald via het zogenoemde 'per seat licensing'. Bij per seat licensing wordt voor elke gebruiker een licentie gekocht. "Je weet echter nooit of elke potentiële eindgebruiker het systeem ook daadwerkelijk gebruikt", aldus Jones. Zelf is hij hiermee het schip in gegaan bij een miljoenencontract.