Momenteel is online muziek goed voor een omzet van `slechts' 24 miljoen euro per jaar. In 2007 zal dit echter explosief gestegen zijn tot 1,3 miljard euro. De online muziekverkopen zijn dan goed voor 13 procent van de totale muziekverkopen. Volgens de onderzoekers zullen Europeanen echter eerder kiezen voor het downloaden van losse nummers. Speciale `download abonnementen' zullen volgens Forrester waarschijnlijk niet aanslaan. "De Europese markt loopt nog achter. Dit komt omdat de officiële diensten gericht waren op de Verenigde Staten. Ook rukt breedband in Europa minder snel op dan in de VS. De komende jaren zal de digitale muziek echter aan een inhaalslag beginnen", voorspelt Rebecca Jennings, analist bij Forrester. Zodra de officiële muziekdiensten ook grootschalig in Europa van de grond komen, zullen vooral de losse nummers en singles het goed doen, voorspelt Jennings. "Europese consumenten zijn gek op singles. Het afgelopen jaar kochten Europeanen 165 miljoen singles. In de VS waren dit er slechts negen miljoen. De online consumenten zullen aan deze routine vasthouden, mede omdat gebruikers zodoende goedkoop kunnen experimenteren."