De omzet van alle internetbestedingen is daarmee 26 procent hoger dan in 2003, zo stelt onderzoeksbureau Comscore Networks op basis van cijfers van een aantal grote commerciële websites. De online bestedingen, exclusief de reissector, stegen in een jaar tijd met 26 procent tot 66,5 miljard dollar, aldus Comscore. De omzet van reissites steeg eveneens met 26 procent tot 50,9 miljard dollar. (EF) Ook analyseerde Comscore de bezoekcijfers van Amerikaanse websites. Opvallend drukbezochte sites waren in 2004 de telecomsites zoals Letstalk.com, Attwireless.com en T-Mobile.com. Gemiddeld steeg het bezoek aan deze sites met 80 procent. De mogelijkheid tot het meenemen van het mobiele nummer naar een andere provider, dat sinds eind 2003 mogelijk is, zou hiertoe hebben bijgedragen. Verder deed Blockbuster het opvallend goed, aldus Comscore. De videoketen startte dit jaar met een online dvd-verhuur. In totaal is het aantal bezoekers verviervoudigd ten opzichte van 2003.