Dow Jones presenteerde weinig florissante kwartaalcijfers. De winst daalde met maar liefst 54 procent tot 8,2 miljoen dollar. Belangrijkste boosdoener is de advertentiemarkt, waar het niet goed mee gaat. Het vlaggenschip The Wall Street Journal verloor in het eerste kwartaal maar liefst 8 procent van zijn advertenties. De uitgever denkt dat de bodem nog niet in zicht is. Opvallend aan de cijfers is dat de online activiteiten voor het eerst meer winst genereerden dan de printactiviteiten, zo meldt de New York Post. Met de online advertentiemarkt gaat het prima: de omzet hiervan groeide bij Dow Jones met 30 procent. Ook ziet de betaalde online-editie de abonneeaantallen nog altijd flink stijgen. Op dit moment zijn dat er 731.000, een stijging van 5,2 procent in een kwartaal. Voor een deel snijdt Dow Jones hiermee in zijn eigen vingers. Veel abonnees lijken simpelweg hun dure printabonnement (356 dollar per jaar) in te ruilen voor een goedkoper webabonnement (84 dollar per jaar).