Wie met een schoon geweten muziek wil downloaden van internet, kan bij steeds meer online muziekdiensten terecht. Tot nu toe zijn het voornamelijk internetbedrijven en providers die zich op de online muziekmarkt hebben gestort. In Nederland gaat het bijvoorbeeld om de providers Tiscali, Chello en Planet Internet. Echt veel verschil tussen de Europese muziekdiensten die de laatste maanden van start zijn gegaan, is er niet. De meeste bedrijven die in Europa online muziek verkopen, werken daartoe samen met het Britse OD2. OD2 heeft contracten afgesloten met alle grote platenlabels en beschikt daardoor over een catalogus van een kwart miljoen nummers. Ook Coca-Cola gaat op zijn site MyCokeMusic.com de catalogus van OD2 aanbieden, zo meldt persbureau Reuters. De prijzen die Coca-Cola van plan is te vragen voor het downloaden van nummers, lijken in lijn met de prijzen die andere wederverkopers van OD2 vragen. Coca-Cola zal de andere muziekaanbieders op internet dus voornamelijk op 'uitstraling' moeten beconcurreren – iets waarmee de frisdrankfabrikant, dankzij de jarenlange strijd met Pepsi, al de nodige ervaring heeft. Overigens kondigde Pepsi eerder al een samenwerkingsverband met de iTunes Music Store van Apple aan. In tegenstelling tot OD2 is de dienst van Apple echter nog niet in Europa beschikbaar.