De mobiele diensten zullen worden geleverd door LogicaCMG. De dienstverlener sloot hiervoor een driejarige overeenkomst met de publieke omroep, zo maakten de partijen dinsdag bekend. De gezamenlijke omroepen gaan het zogenoemde Mobile2You-platform van LogicaCMG gaan gebruiken. LogicaCMG is geen onbekende voor de omroep. De partijen werkten afgelopen zomer tijdens de Tour de France al samen bij een pilot. Deze is succesvol verlopen. Liefhebbers van het wielerspektakel konden toen via sms informatie over de etappes ontvangen en deelnemen aan prijsvragen rond de tour. Volgens Michel Mol, internetcoördinator bij de Publieke Omroep, hebben kijkers en luisteraars steeds meer behoefte om informatie en achtergronden van programma's op een zelf gekozen tijdstip en plaats te ontvangen. Voordeel voor de omroepen is dat er slechts één platform nodig is voor de afhandeling van sms-berichten. Hierdoor kunnen de omroepen profiteren van hun collectieve inkoopkracht. "Door het gezamenlijk inkopen bij één dienstverlener kunnen de kosten voor de kijkers en luisteraars zo laag mogelijk worden gehouden en profiteren de publieke omroepen van schaalvoordelen waardoor nieuwe ontwikkelingen sneller kunnen worden ingevoerd", aldus Mol. Daarnaast zouden nieuwe sms-diensten veel sneller gerealiseerd kunnen. In eerste instantie gaat het alleen om sms, maar in de toekomst zouden de omroepen ook andere mobiele toepassingen kunnen gaan benutten. Welke zenders of programma's de sms-diensten gaan aanbieden en tegen welke prijs is nog niet bekend. Dergelijke diensten leggen de commerciële omroepen overigens geen windeieren. Bij programma's als Big Brother en – recent – Sterrenbeurs moeten kijkers fors betalen voor het versturen en ontvangen van sms'jes.