Ook bij zoekmachines groeit het aantal zoekopdrachten over de oorlog. Bij zoekmachine Ask Jeeves is het aantal zoekvragen met maar liefst 800 procent toegenomen sinds het ultimatum dat Bush in de nacht van maandag op dinsdag stelde. Niet alleen is het druk bij zoekmachines, bij de officiële sites van Amerikaanse overheidsinstanties is het deze week ook drukker dan normaal, zo blijkt uit een onderzoek van Nielens/NetRatings. Volgens Greg Bloom, onderzoeker bij Nielsen/NetRatings, is dit wel te verklaren. "Overheidssites zijn een geweldige bron van informatie", meent Bloom. "Bovendien is de informatie gratis en betrouwbaar." De website van het Amerikaanse leger ( www.army.mil) zou door de drukte deze week zelfs tijdelijk zijn bezweken. Sindsdien is de laadtijd van de pagina ongeveer 27 seconden, in plaats van de gebruikelijk vier seconden, schrijft de krant Contra Costa Times. Een speciaal aan de oorlog gewijde website, www.defendamerica.mil, zag in een week tijd het aantal bezoekers met 34 procent toenemen. Na de aanslagen van 11 september 2001 bezweken nieuwssites zoals CNN, ABCNews.com en The New York Times onder de drukte. Bij het uitbreken van een oorlog lijkt internet als nieuwsmedium daarom een geduchte concurrent te worden van de televisie. Bij de Golfoorlog in 1991 was televisie voor de meeste mensen de belangrijkste nieuwsbron.