Mohamed Al Fayed, de excentrieke eigenaar van het bekende Londense warenhuis Harrod's, besloot eerder dit jaar de stekker uit het 161 jaar oude tijdschrift te trekken. Op internet beleeft het tijdschrift nu een renaissance, zo bericht de Britse krant The Guardian. Behalve een uitgebreid archief zal de site van Punch ook boek-, film- en restaurantbesprekingen bevatten. Fans van het opgeheven blad kunnen via een forum met elkaar in discussie treden. De site probeert geld te verdienen door oude exemplaren van het papieren tijdschrift en het gebruiksrecht van cartoons te verkopen. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld een cartoon kopen om er hun jaarverslag mee op vrolijken. Punch kent een roemruchte geschiedenis. In het begin van zijn bestaan voerde het blad onder meer campagne tegen de hoge kosten van de monarchie. Er ging op dat moment drie keer zoveel geld naar de toenmalige prins Albert als naar onderwijs voor de armen. Er werkten veel bekende Britse cartoonisten aan het blad mee. In de jaren tachtig ging het echter bergafwaarts. In 1992 werd het blad daarom voor het eerst opgeheven. Met geld van Al Fayed werd Punch in 1996 nieuw leven ingeblazen. Zonder succes: er waren nog geen zesduizend abonnees geïnteresseerd in het blad.