Het einde van de gratis tools komt volgende week al. Oracle laat dit nu weten in een mailing aan Involver-gebruikers, die volgt op het eind mei aangekondigde besluit. De applicaties van de Involver Application-suite zijn vanaf 1 juli niet meer beschikbaar. Dat betreft niet alleen download en levering, maar ook het functioneren van de software, valt te lezen in de FAQ.

'Voor gratis, ga elders'

Hetzelfde geldt voor de legacy-programma's Involver Audience Management Platform (AMP), Social Mark-Up Language (SML) en Visual SML (VSML). "Als uw voornaamste gebruik bestaat uit de gratis applicaties dan kunt u ervoor kiezen om andere opties te verkennen", schrijft Oracle in de mailing. Het reikt daarbij alternatieven aan als Offerpop, Woobox "of een ander bedrijf dat wordt genoemd op Appbistro".

De mailing over het einde van de gratis en de oudere social-marketingtools biedt geen link naar die app-listing, maar wel naar het eigen Social Relationship Management-platform. Dat nieuwe, in maart dit jaar verschenen, product omvat de tools die in juli vorig jaar zijn overgenomen. Involver-gebruikers kunnen via de mailing direct een productdemonstratie van Oracle aanvragen.