"Het hof [vindt] dat een gemiddeld geïnformeerde consument, die van plan is een lcd-televisie te kopen, kan weten dat het prijspeil van een HD ready breedbeeld lcd-televisie van een A-merk veel hoger ligt dan 99 euro," schrijft de rechtbank in een toelichting op de uitspraak.

"Ook bleek nergens dat het hier om een actie ging, terwijl Otto dat bij andere aanbiedingen wel duidelijk aangeeft."

Otto bood in oktober 2006 op zijn website drie televisies aan voor 99 euro. Een medewerker had per ongeluk de prijs van een wandsteun ingevoerd als prijs voor de televisie. De 'aanbieding' stond een week lang op de website en trok tienduizenden bestellingen.

Een groep van 850 teleurgestelde kopers, verenigd in de stichting Postwanorder, spande een rechtszaak aan waarin zij eisten dat de webwinkel overging tot levering. In januari 2007 wees een rechter deze eis al af, en nu in hoger beroep dus nogmaals.

Otto had weliswaar een ontvangstbevestiging verzonden, maar geen opdrachtbevestiging, oordeelt de rechter.