Gebruikers in organisaties die de synctool gebruiken moeten toch af en toe even via een webbrowser in hun Gmail kijken of ze niet meer berichten hebben dan ze in Outlook zien. Google heeft deze bug op 12 maart erkend en een fix voor begin deze week beloofd. Deze oplossing moet vandaag worden uitgerold.

Sinds juli 2009

Op het Google Apps Forum stelt ontwikkelaar Wesley van het Google Apps Sync-team dat de bug begin maart voor het eerst is opgedoken. Maar gebruiker exmicrosoftie zegt in zijn reactie dat hij dit probleem al eind februari heeft aangekaart. In een andere thread op het Apps Sync-forum wordt duidelijk dat het probleem al veel langer bestaat, misschien zelfs al vanaf juli vorig jaar.

Google-werknemer Wesley beweert bovendien dat het probleem zich alleen voordoet als een gebruiker Outlook een aantal dagen achtereen niet heeft gebruikt. Maar ook dat wordt tegengesproken in de reacties. Hoe wijdverbreid of ernstig het probleem werkelijk is, wordt niet duidelijk. Wel is duidelijk dat het heel vervelend kan zijn als een bericht waar de gebruiker op zit te wachten niet wordt afgeleverd.

Overstap vanaf Exchange

Google heeft de synctool vorig jaar juni geïntroduceerd, zodat Apps-gebruikers die verknocht zijn aan Outlook deze client toch kunnen blijven gebruiken. Daarmee is de overstap van Exchange op Apps aanzienlijk pijnlozer voor gebruikers. Tenminste, na het verhelpen van een eerder probleem met de Outlook-synchronisatie.

Bron: Techworld.nl.