Die stijl kennen we nog goed van het 'Mac vs. PC'-tijdperk. Destijds liet Apple even haarfijn weten dat het over een superieur besturingssysteem beschikte. Althans, daar waren ze zelf van overtuigd. Maar andersom is het niet anders, blijkt nu ook weer uit deze dit weekend gestarte advertentiecampagne voor de Surface Pro 3, de hybride tablet/laptop die eind deze maand ook in ons land beschikbaar komt.

Head to head

Want deze nieuwe campagne opent ouderwets de aanval op Cupertino. In drie losse video's wordt Microsofts Surface Pro 3 lijnrecht tegenover de MacBook Air gezet. "De tablet die je laptop kan vervangen" is gelijkwaardig aan snelheid en geheugen, maar heeft in tegenstelling tot de MacBook Air ook touch, een stylus en een kickstand.

Het is overduidelijk met welk apparaat Microsoft wil concurreren. Vorige maand was er in Amerika zelfs een inruilactie voor bezitters van een MacBook Air. Microsoft zet alles op alles om zijn tot dusver zwaar verliesmakende Surface-tak eindelijk succesvol te maken.


Lees ook: Surface Pro 3: enthousiaste reacties, maar de moeite waard?